Academic Writing – English for Academic Purposes / Specjalistyczny kurs pisania w języku angielskim do celów akademickich (poziom C1/C2) – kurs online
JS/5727
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to C1/C2.
Specjalistyczny kurs pisania jest doskonałym wyborem dla osób które szukają ciekawej i ambitnej alternatywy dla ogólnych kursów językowych na poziomie zaawansowanym (C1/C2).
Kurs jest przeznaczony dla osób, które pragną doskonalić umiejętność pisania tekstów akademickich, m.in. dla studentów przygotowujących się do studiów za granicą, wyjeżdżających w ramach programu Erasmus, doktorantów, osób przygotowujących się do egzaminów międzynarodowych, jak również dla wszystkich którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania naukowe w języku angielskim.
Program zajęć obejmuje:
- Etapy procesu pisania. Od czego zacząć? O czym warto pamiętać podczas poszczególnych etapów procesu?
- Wprowadzenie do argumentacji i myślenia krytycznego: w jaki sposób tworzyć mocne argumenty? Jaka jest struktura argumentu? Jak rozwijać argumenty?
- Podstawowe zasady pisania esejów akademickich. Jak odpowiadać na pytanie eseju? Jak sformułować tezę?
- Cechy pisania akademickiego: styl, rejestr i środki językowe. Co jest dozwolone a co nie?
- Struktura i organizacja tekstu. Jak napisać wprowadzenie i zakończenie eseju? Jak rozwijać akapity?
- Spójność językowa na poziomie zdania, akapitu i tekstu. Strategie i środki łączące wypowiedzi pisemne.
- Jak uniknąć plagiatu? Robienie efektywnych notatek. Parafrazowanie, streszczanie i cytowanie źródeł (system Harvard).
- Gramatyka w pisaniu akademickim: frazy nominalne i rodzajniki.
- Budowanie słownictwa tematycznego oraz kolokacji. Sposoby na rozwijanie i zapamiętywanie słownictwa.
- Planowanie, edycja i korekta tekstu. Jak szlifować pracę pisemną?
- Z myślą o przyszłych publikacjach – inne formy pisania: artykuł naukowy i recenzja.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
stopniowe przygotowanie Słuchaczy do samodzielnego napisania prawidłowo ustrukturyzowanego tekstu akademickiego zgodnie z konwencjami anglosaskimi w formie eseju opartego o literaturę; umiejętności i narzędzia, które nabędą Słuchacze, pozwolą im na bardziej samodzielne i efektywne pisanie prac akademickich w przyszłości.
Cele szczegółowe:
- opanowanie wiedzy w jaki sposób samodzielnie napisać prawidłowo ustrukturyzowany tekst zgodnie z konwencjami anglosaskimi,
- nauczenie się rozwijania mocnych argumentów w oparciu o źródła naukowe,
- poznanie zasady organizacji informacji na poziomie zdania, akapitu i tekstu,
- rozszerzenie zakresu słownictwa i struktur gramatycznych powszechnie używanych w pisaniu prac akademickich,
- rozwinięcie umiejętności czytania i robienia notatek,
- opanowanie wiedzy w jaki sposób parafrazować, streszczać i cytować informacje ze źródeł.
Korzyści dla Słuchacza:
Słuchacz :
- rozumie i potrafi opisać etapy procesu pisania pracy naukowej,
- potrafi odróżnić prawidłowy styl akademicki od nieprawidłowego,
- potrafi napisać prawidłowo skonstruowaną tezę i odpowiednio ją uargumentować,
- rozumie na czym polega proces argumentacji,
- potrafi napisać prawidłowo skonstruowany esej używając odpowiedniego rejestru i środków językowych,
- wie, jak należy cytować źródła informacji, stosując trafne parafrazy i nie popełniając plagiatu.
Metody pracy:
na zajęciach obowiązuje podejście skoncentrowane na kursantach i aktywnym uczestnictwie w zajęciach (action-oriented approach).
- praca w parach i grupach,
- prowadzenie dyskusji,
- udział w seminariach omawiając przeczytane teksty,
- tworzenie plakatów podsumowujących główne cele ćwiczeń i tekstów które Słuchacze czytają,
- korzystanie z technologii, aby utrwalić i pogłębić wiedzę i umiejętności.
Wszystkie materiały są opracowane przez Prowadzącą zajęcia. Słuchacze otrzymują materiały drogą elektroniczną lub wydrukowane.
Materiały własne opracowane na podstawie poniższych źródeł:
- ‘Academic Writing Skills for International Students’, Siew Hean Read,
- ‘Pathways: Reading, Writing and Critical Thinking 4’, Laurie Blass, Mari Vargo,
- ‘Communicative Activities for EAP’, Jenni Guse,
- ‘Academic Writing: A Handbook for International Students’, Stephen Bailey,
- ‘Oxford Grammar for EAP’, Ken Paterson and Roberta Wedge,
- ‘Grammar Choices for Graduate and Professional Writers’, Nigel A. Caplan,
- ‘English for Academic Research’, Adrian Wallwork.
Źródła internetowe:
- https://www.academic-englishuk.com/,
- http://www.uefap.net/.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla chętnych Słuchaczy:
- część pisemna: esej (ok. 1000 słów),
- część ustna: zaprezentowanie tezy i głównych argumentów zawartych w eseju (krótka rozmowa).