Jeszcze więcej ukulele – kontynuacja gry na ukulele – kurs stacjonarny
HR/5052
Rekreacja i Hobby
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Kurs stanowi kontynuację, w związku z tym mogą wziąć w nim udział Słuchacze, którzy uczestniczyli w kursie „Ukulele: nauka gry na instrumencie”. Na kurs mogą się zapisać także Słuchacze, którzy nie byli uczestnikami kursu dla początkujących, ale ich umiejętności obejmują znajomość i swobodę zmiany akordów, umiejętność podstawowych „bić” ukulelowych oraz czytanie prostych tabulatur. Podczas trwania cyklu kontynuacji Słuchacze będą doskonalić grę na instrumencie na poziomie średnio zaawansowanym. Kurs będzie skoncentrowany na zdobyciu umiejętności samodzielnej pracy z utworem instrumentalnym i wokalnym. Słuchacze poznają nowe, bardziej zaawansowane techniki gry oraz pracy lewej i prawej ręki.
Program obejmuje:
- zaawansowane techniki gry prawą ręką,
- poznanie technik: slide, hammer on, pull off,
- interpretacje zapisu nutowego i tabulatur,
- umiejętność dostosowania akompaniamentu,
- poznanie rytmów i sposobów grania walca i tanga.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
doskonalenie wszystkich umiejętności zdobytych na kursie „Ukulele: nauka gry na instrumencie” oraz nabycie umiejętności samodzielnego opracowywania utworów muzycznych na ukulele. Dotyczy aranżacji piosenek i grania w stylu fingerstyle.
Cele szczegółowe:
- doskonalenie umiejętności nabytej w trakcie kursu „Ukulele: nauka gry na instrumencie”,
- doskonalenie umiejętności grania wielodźwięków,
- poznanie akordów barowych,
- poznanie zaawansowanych technik pracy prawej ręki (np. technika 10-cio palcowa),
- poznanie zaawansowanych technik pracy lewej ręki (slide, hammer on, pull off),
- zdobycie umiejętności wydobywania flażoletów naturalnych,
- wprowadzenie do dokonywania samodzielnych aranżacji i akompaniamentów.
Korzyści dla Słuchacza:
Słuchacz:
- zna całość zagadnień z kursu „Jeszcze więcej ukulele – kontynuacja gry na ukulele”,
- potrafi zaprezentować i wykorzystać zaawansowane techniki gry tj. slide, hammer on, pull off, flażolety,
- potrafi samodzielnie zaaranżować utwór wokalny lub instrumentalny,
- potrafi korzystać z różnych schematów „bić” i właściwie dostosowywać je do utworów,
- potrafi zagrać utwór samodzielnie, w grupie, z towarzyszeniem innych instrumentalistów lub wokalistów.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- ćwiczenia w mniejszych i większych grupach.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
- prezentacja dwóch, wcześniej przygotowanych przez siebie utworów (jedna piosenka, drugi utwór w stylu fingerstyle).
Piosenka musi mieć oryginalny przygotowany przez Słuchacza schemat bicia (praca prawej ręki). W stylu fingerstyle należy zaprezentować dwie wersje: pierwsza – oryginał, druga – aranżacja Słuchacza.